Sprawność harcerska Meteorolog/Meteorolożka - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Meteorolog/Meteorolożka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadnia:
* Potrafi rozpoznać podstawowe zjawiska pogodowe.
- Opowiedziałem/am, co to jest wiatr.
- Pokazałem/am szkwał na jeziorze.
- Wyjaśniłem/am, jak powstaje rosa, deszcz i śnieg.
- Przed wycieczką zastępu/wachty wysłuchałem/am prognozy pogody w radio/ telewizji i na jej podstawie dobrałem/am odpowiednią odzież.
- Wytłumaczyłem/am, ile stopni Celsjusza oznacza ciepło, ile zimno.
** Rozpoznaje zjawiska pogodowe.
- Narysowałem/am i wytłumaczyłem/am, na czym polega zjawisko bryzy nocnej i dziennej.
- Będąc na wycieczce, spływie lub rejsie rozpoznałem/am, z jaką siłą wieje wiatr w skali Beauforta.
- Zaobserwowałem/am chmurę cumulonimbus. Opowiedziałem/am, jakie niesie ona zagrożenia.
- Wskazałem/am cztery oznaki, na podstawie których można przewidzieć dobrą lub złą pogodę.
- Opowiedziałem/am, jaką wartość ma ciśnienie normalne oraz jakie wartości ma ciśnienie niskie i wysokie.
*** Potrafi określić i przewidzieć zjawiska pogodowe.
- Zaprezentowałem/am skalę Beauforta w zakresie od 0 do 7 stopni. W czasie zajęć nad wodą pięć razy wskazałem/am, z jaką siłą wieje wiatr.
- Posługiwałem/am się skalą stanu morza do określenia warunków na jeziorze.
- Rozpoznałem/am cztery rodzaje chmur na niebie. Opowiedziałem/am, kiedy te chmury występują.
- Omówiłem/am powstawanie i działanie podstawowych zjawisk atmosferycznych (szkwał, deszcz, mgła, wiatr).
- Wytłumaczyłem/am zasadę działania systemu ostrzegania meteorologicznego na Wielkich Jeziorach Mazurskich.
- Przed zajęciami sprawdziłem/am prognozę pogody w serwisie internetowym. Przekazałem/am ją wachcie/zastępowi.
**** Wykorzystuje prognozy pogody i wiedze meteorologiczną na poziomie zaawansowanym.
- Zastosowałem/am numeryczne prognozy pogody z przynajmniej trzech serwisów.
- Przynajmniej raz ściągnąłem/ściągnęłam i zastosowałem/am griby.
- Na podstawie mapy synoptycznej przewidziałem/am pogodę na najbliższą dobę.
- Wysłuchałem/am ze zrozumieniem prognozy pogody w języku angielskim.
- Przynajmniej raz odebrałem/am i zanotowałem/am morską prognozę pogody dla rybaków i żeglarzy.
- Zaprezentowałem/am pełną skalę Beauforta.
Zaloguj się i dodaj opinię