Sprawność harcerska Skaut/Skautka - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Skaut/Skautka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska – sprawność jednogwiazdkowa
- zielona – sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Zna zwyczaje i obrzędy własnej drużyny. Poznaje podstawowe informacje dotyczące ruchu harcerskiego.
- Noszę mundur zgodny z regulaminem obowiązującym w ZHP.
- Poznałem/am najważniejsze tradycje i obrzędy swojej drużyny. Potrafię stanąć w postawie zasadniczej i swobodnej oraz ustawić się w szeregu. Wykazałem/am się tą wiedzą i umiejętnościami, uczestnicząc w obrzędach i apelu drużyny.
- Mam śpiewnik harcerski. Zaśpiewałem/am przynajmniej 10 piosenek harcerskich.
- Wiem, jak oznacza się funkcje pełnione w zastępie, drużynie, szczepie. Odnalazłem/am kilku funkcyjnych, dowiedziałem/am się, czym się zajmują i zrobiłem/am zdjęcia ich sznurów.
** Odkrywa harcerstwo poza własną drużyną. Zna miejsce swojej drużyny w ZHP, w ruchu harcerskim.
- Dowiedziałem/am się, jakie inne organizacje harcerskie, poza ZHP, działają w Polsce. Nawiązałem/am kontakt z członkiem jednej z nich i poznałem/am kilka różnic między naszymi organizacjami, opowiedziałem/am o tym zastępowi.
- Opowiedziałem/am osobie spoza ZHP (np. koledze, członkowi rodziny) o tym, kto, kiedy i z jakiego powodu utworzył skauting i harcerstwo.
- Udokumentowałem/am w kronice drużyny (lub na stronie internetowej, lub fanpage’u) jedno z wydarzeń z jej życia.
- Znam nazwy stopni harcerskich i instruktorskich oraz sposób ich oznaczania na mundurze. Kilka razy zameldowałem/am się, używając odpowiednich nazw stopni.
*** Pielęgnuje tożsamość własnej drużyny, świadomie odkrywa tożsamość ruchu harcerskiego.
- Odwiedziłem/am jedno z miejsc związanych z ważnymi dla harcerstwa wydarzeniami.
- Poznałem/am życiorysy ośmiu osób zasłużonych dla rozwoju ruchu harcerskiego. O dwóch spośród nich opowiedziałem/am podczas zbiórki zastępu lub drużyny.
- Przeczytałem/am minimum jedną książkę o tematyce harcerskiej (poza tymi o historii harcerstwa).
- Spotkałem/am członka władz mojego hufca. Dowiedziałem/am się, jak oznacza się funkcje w hufcu, chorągwi i władzach naczelnych ZHP i jakie są zadania tych poziomów organizacji.
- Przeczytałem/am przynajmniej jedną książkę, która pogłębiła moją wiedzę o dziejach ruchu harcerskiego lub skautowego. Zaprezentowałem/am innym (w zastępie, drużynie) wybrane zagadnienie i znaczącą postać.
**** Współtworzy tożsamość własnej drużyny i pielęgnuje spuściznę ruchu harcerskiego, jest jego ambasadorem/ambasadorką.
- Przekazałem/am w ciekawej formie młodszym członkom mojego środowiska harcerskiego wiedzę o jego tradycjach.
- Utrwaliłem/am historię harcerstwa na obszarze swojej gminy lub powiatu, np. udokumentowałem/am życiorys zasłużonego instruktora lub ważne dla harcerzy wydarzenia. Upowszechniłem/am efekt swojej pracy.
- Wiem, jak są podejmowane najważniejsze decyzje dotyczące ZHP, spotkałem/am się z delegatem/byłym delegatem na Zjazd ZHP swojego hufca lub okręgu hufców, dowiedziałem/łam się, jak przebiega taki zjazd, o czym może decydować i jakie są procedury.
Zaloguj się i dodaj opinię