Sprawność harcerska Badacz/Badaczka - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Badacz/Badaczka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
** Poszukuje informacji różnymi metodami. Zebrane informacje wykorzystuje w działaniu.
- Zapoznałem/am się z różnymi możliwościami wprowadzania zapytań i narzędziami wyszukiwania oferowanymi przez przeglądarki, za ich pomocą wyszukałem/am informacje dotyczące wybranego tematu i porównałem/am wiarygodność treści pochodzących z różnych źródeł, co pokazałem/am na dwóch przykładach.
- Zidentyfikowałem/am jeden obszar wiedzy, który jest dla mnie trudny do zrozumienia. Dobierając odpowiednie publikacje lub zapytania w wyszukiwarce internetowej, znalazłem/am wyjaśnienie, które pozwoliło mi opanować i zrozumieć trudny temat.
- Dowiedziałem/am się, dlaczego poznawanie argumentów z dwóch lub więcej punktów widzenia jest ważne. Do dwóch tematów znalazłem/am argumenty za obiema stronami problemu i zaprezentowałem/am je na zbiórce, dowiadując się, co myślą inni.
- Zebrałem/am informacje, które wykorzystałem/am na zbiórce/wyjeździe drużyny (np. ciekawostki o wybranej miejscowości, które opowiedziałem/am rówieśnikom).
*** Wyszukuje wiarygodne informacje, weryfikując fakty. Wykorzystuje te umiejętności do znajdowania przydatnej wiedzy.
- Na zbiórce zaprezentowałem/am wiarygodne źródła wiedzy w wybranym temacie i opowiedziałem/am o mechanizmach „zakotwiczenia i dostosowania”.
- Poznałem/am portale/publikacje związane z moim obszarem zainteresowań prezentujące wiarygodne informacje. Poznałem/am portale zajmujące się sprawdzaniem pochodzenia informacji i ich wiarygodnością. Zaprezentowałem/am je w drużynie lub zastępie.
- Nauczyłem/am się wychwytywać i odróżniać opinię, hipotezę, dane, a także wyłapywać, kiedy informacja jest podawana w sposób tendencyjny lub stronniczy bądź jej część nie znajduje oparcia w faktach. Na zbiórce zademonstrowałem/am po 2 stwierdzenia z każdego z wymienionych rodzajów i pomogłem/am innym uczestnikom zbiórki je zaklasyfikować.
- Na podstawie dogłębnych informacji z wybranej przez siebie dziedziny przeprowadziłem/am dowolną aktywność dla drużyny lub zastępu (zwiad, grę z fabułą opartą na wydarzeniach historycznych, warsztaty naukowe).
**** Poszerza wiedzę o błędach i metodach poznawczych. Propaguje zdobywanie rzetelnej wiedzy.
- Poznałem/am metody badawcze, potrafię odróżnić metody ilościowe i jakościowe oraz właściwie dobierać je do badanej cechy. Rozumiem, czym jest próba reprezentatywna, pozyskałem/am wiadomości o metodach jej doboru. Przeprowadziłem/am badania na temat ważny dla mojego środowiska harcerskiego, prezentując wyniki w formie raportu.
- Przeprowadziłem/am lub wspierałem/am wydarzenie nakierowane na poszerzenie wiedzy w wybranym zakresie (np. noc naukową, wszechnicę, debatę naukową).
- Oceniłem/am, czy próba badawcza przedstawiona w artykule lub opisie badań była reprezentatywna i w jakim stopniu na jej podstawie można rozszerzyć wnioski z badania na różne populacje.
- Wiem, czym są uprzedzenia poznawcze oraz modele mentalne, nauczyłem/am innych harcerzy korzystania z moich ulubionych modeli.
Zaloguj się i dodaj opinię