Sprawność harcerska Hipoterapeuta/Hipoterapeutka - Nowy SIM
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Sprawność harcerska Hipoterapeuta/Hipoterapeutka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
** Tłumaczy harcerzom, czym jest hipoterapia. Pomaga w przygotowaniu konia. Opisuje konia oraz hipoterapeutę. Prezentuje ćwiczenia hipoterapeutyczne.
- Nauczyłem/am się, czym jest hipoterapia. Wytłumaczyłem/am zastępowi, na czym polega.
- Pomogłem/am przygotować konia do hipoterapii pod okiem specjalisty.
- Opisałem/am, jakimi cechami powinien charakteryzować się odpowiedni koń do hipoterapii oraz jaki powinien być hipoterapeuta.
- Zaprezentowałem/am w stępie podstawowe ćwiczenia wykonywanie w hipoterapii.
*** Przedstawia wiedzę na temat hipoterapii i jej rodzaje. Prowadzi konia, wymyśla ćwiczenia. Dba o dopasowanie sprzętu przed hipoterapią. Zna wskazania i przeciwwskazania do tej terapii.
- Poznałem/am rodzaje hipoterapii, w dowolny sposób swoją wiedzę na ten temat przedstawiłem/am zastępowi.
- Wymieniłem/am min. po 5 wskazań i przeciwwskazań do hipoterapii.
- Pomagałem/am w hipoterapii, jako osoba prowadząca konia.
- Wymyśliłem/am po dwa ćwiczenia odpowiednie dla dziecka MPD, z zespołem Downa oraz upośledzeniem umysłowym. Swoje propozycje pokazałem/am specjaliście.
- Nauczyłem/am się, jaki sprzęt jest wymagany w hipoterapii dla konia i pacjenta, odpowiednio zadbałem/am przed terapią o prawidłowe dopasowanie sprzętu.
**** Zna kanony pracy hipoterapeuty. Dobiera konia do pacjenta oraz układa wstępny plan zajęć. Orientuje się w podstawowych jednostkach chorobowych oraz jak oddziaływaniu konia na pacjenta. Ocenia postawę jeźdźca.
- Poznałem/am kanony pracy hipoterapeuty i przedstawiłem/am je zainteresowanym kolegom z drużyny.
- Pod okiem specjalisty dobrałem/am konia do pacjenta, a także wybrałem/am miejsce, czas zajęć oraz plan zmiany kierunków.
- Wymieniłem/am wskazania, przeciwwskazania względne i bezwzględne. Wytłumaczyłem/am powyższe pojęcia. Zaklasyfikowałem/am, czy dana jednostka chorobowa jest wskazaniem, przeciwskazaniem względnym czy bezwzględnym.
- Poznałem/am objawy i charakterystykę podstawowych jednostek chorobowych: MPD, Zespół Downa, upośledzenie umysłowe oraz autyzm. Pod okiem specjalisty brałem/am udział w przeprowadzeniu wywiadu hipoterapeutycznego z nowym pacjentem.
- Poznałem/am, w jaki sposób oddziałuje koń na jeźdźca. Oceniałem/am postawę jeźdźca: przodopochylenie, tyłopochylenie i prawidłowe ustawienie miednicy.
Zaloguj się i dodaj opinię