Centralna Składnica Harcerska 4 Żywioły

Sprawność harcerska Hipoterapeuta/Hipoterapeutka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 2,70 zł

Cena regularna:

2.70
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Hipoterapeuta/Hipoterapeutka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

** Tłumaczy harcerzom, czym jest hipoterapia. Pomaga w przygotowaniu konia. Opisuje konia oraz hipoterapeutę. Prezentuje ćwiczenia hipoterapeutyczne.

  1. Nauczyłem/am się, czym jest hipoterapia. Wytłumaczyłem/am zastępowi, na czym polega.
  2. Pomogłem/am przygotować konia do hipoterapii pod okiem specjalisty.
  3. Opisałem/am, jakimi cechami powinien charakteryzować się odpowiedni koń do hipoterapii oraz jaki powinien być hipoterapeuta.
  4. Zaprezentowałem/am w stępie podstawowe ćwiczenia wykonywanie w hipoterapii.

*** Przedstawia wiedzę na temat hipoterapii i jej rodzaje. Prowadzi konia, wymyśla ćwiczenia. Dba o dopasowanie sprzętu przed hipoterapią. Zna wskazania i przeciwwskazania do tej terapii.

  1. Poznałem/am rodzaje hipoterapii, w dowolny sposób swoją wiedzę na ten temat przedstawiłem/am zastępowi.
  2. Wymieniłem/am min. po 5 wskazań i przeciwwskazań do hipoterapii.
  3. Pomagałem/am w hipoterapii, jako osoba prowadząca konia.
  4. Wymyśliłem/am po dwa ćwiczenia odpowiednie dla dziecka MPD, z zespołem Downa oraz upośledzeniem umysłowym. Swoje propozycje pokazałem/am specjaliście.
  5. Nauczyłem/am się, jaki sprzęt jest wymagany w hipoterapii dla konia i pacjenta, odpowiednio zadbałem/am przed terapią o prawidłowe dopasowanie sprzętu.

**** Zna kanony pracy hipoterapeuty. Dobiera konia do pacjenta oraz układa wstępny plan zajęć. Orientuje się w podstawowych jednostkach chorobowych oraz jak oddziaływaniu konia na pacjenta. Ocenia postawę jeźdźca.

  1. Poznałem/am kanony pracy hipoterapeuty i przedstawiłem/am je zainteresowanym kolegom z drużyny.
  2. Pod okiem specjalisty dobrałem/am konia do pacjenta, a także wybrałem/am miejsce, czas zajęć oraz plan zmiany kierunków.
  3. Wymieniłem/am wskazania, przeciwwskazania względne i bezwzględne. Wytłumaczyłem/am powyższe pojęcia. Zaklasyfikowałem/am, czy dana jednostka chorobowa jest wskazaniem, przeciwskazaniem względnym czy bezwzględnym.
  4. Poznałem/am objawy i charakterystykę podstawowych jednostek chorobowych: MPD, Zespół Downa, upośledzenie umysłowe oraz autyzm. Pod okiem specjalisty brałem/am udział w przeprowadzeniu wywiadu hipoterapeutycznego z nowym pacjentem.
  5. Poznałem/am, w jaki sposób oddziałuje koń na jeźdźca. Oceniałem/am postawę jeźdźca: przodopochylenie, tyłopochylenie i prawidłowe ustawienie miednicy.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium