Sprawność harcerska Krajoznawca/Krajoznawczyni - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Krajoznawca/Krajoznawczyni
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Zna najważniejsze regiony w Polsce.
- Poznałem/am najważniejsze regiony Polski. Wskazałem/am je na mapie.
- Poznałem/am różnice przyrodnicze między regionami w Polsce. Wymieniłem/am kilka parków narodowych i opowiedziałem/am, jakie elementy przyrody chronią, charakterystyczne dla regionu, w którym się znajdują.
- Odwiedziłem/am region inny niż mój region zamieszkania. Poznałem/am jego najciekawsze miejsca. Po powrocie przygotowałem pokaz zdjęć i przedstawiłem go w rodzinie lub zastępie.
** Poznaje swój i inne regiony Polski.
- Wskazałem/am różnice między mapami drogowymi, krajobrazowymi i tematycznymi. Skorzystałem/am z różnych map w praktyce, dostosowując mapę do potrzeb.
- Uczestniczyłem/am w wydarzeniu związanym z kulturą mojego regionu. Poznałem/am jego gwarę/dialekt, kuchnię i folklor.
- Uczestniczyłem/am w co najmniej trzech wycieczkach krajoznawczych w różnych regionach Polski (w tym co najmniej jedną w swoim regionie).
- Zlokalizowałem/am na mapie miasta wojewódzkie w Polsce, największe rzeki, jeziora, pasma górskie. Zaznaczyłem na mapie miejsca, w których już byłem/am i pokazałem ją rodzinie celem weryfikacji.
*** Korzysta z rzetelnych źródeł na temat dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Polski. Odwiedza ciekawe miejsca w różnych regionach Polski.
- Korzystałem/am z Kanonu Krajoznawczego Polski lub innych źródeł rzetelnych informacji o krajoznawstwie. W oparciu o nie zaproponowałem/am miejsca warte odwiedzenia podczas rodzinnego wypadu lub biwaku/rajdu/obozu drużyny.
- Zaplanowałem/am i odbyłem/am wycieczkę (wraz z rodziną/drużyną/zastępem) do miejsc ciekawych pod względem historycznym, przyrodniczym lub geograficznym w innym regionie, posługując się mapami i przewodnikami. Osobiście pilotowałem/am przez minimum jeden dzień na wybranej lub ułożonej przez siebie trasie.
- Uczestniczyłem/am w wydarzeniu związanym z kulturą innego niż mój regionu. Poznałem/am jego gwarę/dialekt, kuchnię i folklor.
**** Korzysta z wiedzy krajoznawczej. Propaguje wiedzę i wędrówki po Polsce.
- Korzystałem/am z literatury/Internetu na temat wybranego regionu Polski. Dowiedziałem/am się, jakie aktywności można uprawiać w różnych regionach Polski. Poznałem/am najważniejsze trasy z nimi związane. Przedstawiłem/am je podczas planowania wyjazdu (biwaku/obozu).
- Zorganizowałem/am z drużyną/zastępem wyjazd, odpowiadałem za dobór trasy, bogatej w miejsca cenne pod względem historycznym, kulturowym i przyrodniczym.
- Odwiedziłem/am kilka miejsc na szlaku tematycznym w danym regionie np. Szlak Zabytków Techniki, Zamków Gotyckich, Cysterski, Piastowski.
Zaloguj się i dodaj opinię