Sprawność harcerska Opiekun/Opiekunka koni - Nowy SIM

Wysyłka w: 14 dni
Cena: 2,60 zł 2.60
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Opiekun/Opiekunka koni

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Wymienia oraz stosuje się do podstawowych zasad pracy w stajni. Rozróżnia stanowisko i boks, a także podstawowe pasze objętościowe i treściwe. Prawidłowo przygotowuje i podaje pasze dla koni.

  1. Poznałem/am podstawowe zasady bezpieczeństwa pracy przy koniach. Stosowałem/am je w praktyce, a także w dowolnej formie przedstawiłem/am je swojemu zastępowi.
  2. Rozróżniłem/am stanowisko i boks, omówiłem/am ich wady i zalety, prawidłowo je pościeliłem/am.
  3. Dowiedziałem/am się, czym odżywia się koń. Wymieniłem/am podstawowe pasze objętościowe i treściwe. W obecności osoby odpowiedzialnej przygotowałem/am i zadałem/am paszę koniom w stajni.
  4. Prawidłowo złapałem/am konia, prowadziłem/am go, wprowadzałem/am i wyprowadzałem/am z boksu.  

** Rozróżnia rośliny jadalne i trujące dla koni. Dba o bezpieczeństwo konia i siebie. Prawidłowo odczytuje mowę koni, chętnie przekazuje wiedzę na ten temat innym. Prawidłowo przygotowuje pastwisko do wypasu. Zakłada na konia podstawowy sprzęt stajenny.

  1. Rozpoznałem/am na pastwisku, czy wszystkie rośliny są jadalne dla koni, wymieniłem/am 5 roślin trujących. Sprawdziłem/am, czy siano i pasza treściwa są zdatne do zjedzenia dla konia (np. brak pleśni).
  2. Brałem/am udział w przygotowaniu pastwiska do wypasu: sprzątałem/am odchody po koniach, sprawdzałem/am, czy ogrodzenie jest całe, przygotowałem/am wraz z opiekunem miejsca poboru siana przez zwierzęta, sprawdziłem/am stan poideł, czyszcząc je.
  3. Prawidłowo założyłem/am derkę i owijki/ochraniacze stajenne. Rozróżniłem/am rodzaje derek i ochraniaczy, nauczyłem/am się, kiedy stosować każdy z rodzajów.
  4. Prawidłowo odczytałem/am mowę ciała konia (ogólny wygląd, ustawienie zadu, głowa, mowa nóg, mowa ogona). Na podstawie odczytanych sygnałów konia bezpiecznie podszedłem/podeszłam do konia. Sygnały mowy końskiej wskazałem/am zastępowi.  

*** Prawidłowo kieruje zespołem podczas prac stajennych. Przekazuje wiedzę na temat dobrostanu koni oraz ich prawidłowego utrzymania.

  1. Kierowałem/am pracą wachty stajennej na obozie lub w klubie.
  2. Przedstawiłem/am zastępowi/drużynie 5 zasad dobrostanu zwierząt, w swojej pracy z końmi zastosowałem/am te zasady w praktyce.
  3. Opisałem/am poprawne warunki utrzymania koni w stajni, posiłkując się najnowszym rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie minimalnych warunków utrzymywania zwierząt gospodarskich.
  4. Przygotowałem/am dyskusję dla zastępu/drużyny o rodzajach systemu utrzymania koni, przedstawiłem/am zalety i wady każdego systemu.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl