Centralna Składnica Harcerska 4 Żywioły

Sprawność harcerska Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 2,70 zł

Cena regularna:

2.70
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona - sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Oszczędził/a niewielkie kwoty, rozsądnie gospodarując pieniędzmi, zrobił/a proste zakupy.

  1. Zaoszczędziłem/am pieniądze na wybrany przez siebie cel, np. zakup produktu lub usługi albo opłacenie składki członkowskiej.
  2. Właściwie (bezpiecznie) przechowuję pieniądze.
  3. Sporządziłem/am wraz z rodzicami listę potrzebnych produktów, porównałem/am ich ceny oraz odmiany w różnych sklepach. Podczas zakupów nie przekroczyłem/am założonego budżetu.
  4. Dowiedziałem/am się, jaki wpływ na środowisko ma to, co jem oraz kupuję. Przez co najmniej tydzień prowadziłem/am zestawienie swoich wydatków. Następnie określiłem/am, które były niezbędne, a z których mógłbym/mogłabym zrezygnować.

** Nauczył/a się gospodarować posiadanymi pieniędzmi, w szczególności efektywnie je wydatkować oraz oszczędzać. Wziął/wzięła udział w przedsięwzięciach finansowych drużyny.

  1. Dokonałem/am rozliczenia finansowego w jednym z poniższych zakresów:
    – Pod nadzorem drużynowego zebrałem/am i rozliczyłem/am składki drużyny lub zastępu za jeden kwartał.
    – Robiąc zakupy na rzecz drużyny, uzyskałem/am od sprzedającego właściwie wystawioną fakturę. Odbierając ją, sprawdziłem/am poprawność wszystkich niezbędnych danych.
  2. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    – Wziąłem/wzięłam udział w akcji zarobkowej, np. w formie zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu.
    – Przygotowałem/am materiały informacyjne (np. ulotkę, banner, reklamę w formie elektronicznej) dotyczące 1% dla OPP, które zostały wykorzystane przez drużynę. Przed ich publikacją uzyskałem/am akceptację ich treści przez drużynowego.
  3. Przez miesiąc prowadziłem/am zestawienie swoich wydatków. Następnie określiłem/am, które były niezbędne, a z których mógłbym/mogłabym zrezygnować.
  4. Zapoznałem/am się z zasadą 4R (refuse, reduce, reuse, recycle), i stosując ją, ograniczyłem/am swoją konsumpcję. W trakcie trwania próby całkowicie zrezygnowałem/am z kupowania jednego z produktów nieodpowiedzialnych środowiskowo np. słodyczy z olejem palmowym, napojów w butelkach PET itp.

*** Uzyskał/a doświadczenie związane z zarabianiem oraz gospodarowaniem pieniędzmi na potrzeby własne lub zespołów, w których aktywnie działa.

  1. Zgromadziłem/am środki finansowe na wybrany przez siebie cel. Pieniądze pozyskałem/am, wykorzystując więcej niż jeden sposób.
  2. Wziąłem/wzięłam udział w organizowaniu akcji zarobkowej (np. w formie zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu), będąc osobą odpowiedzialną za ustalony obszar jej realizacji bądź rozliczenia (pod nadzorem instruktora).
  3. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    – Dokonałem/am płatności przy pomocy karty płatniczej, wypłaciłem/am pieniądze z bankomatu oraz zapłaciłem/am przelewem bankowym np. składki.
    – Zaprezentowałem/am zastępowi/drużynie w formie graficznej informacje o drodze produkcji i podziale zysków z produkcji i sprzedaży wybranego produktu (w tym o sposobie ich opodatkowania).
  4. Zebrałem/am informacje o dostępnych dla młodzieży ofertach różnych banków i przeanalizowałem/am oferowane w ramach nich usługi i produkty. Na podstawie dokonanej analizy założyłem/am konto bankowe lub porównałem/am warunki banku, w którym posiadam rachunek, z innymi zebranymi ofertami.
  5. Przygotowałem/am plan finansowy biwaku, rajdu, wycieczki lub innego przedsięwzięcia harcerskiego. Rozliczyłem/am go w ramach uzyskanej zaliczki, jednocześnie weryfikując w ramach tego rozliczenia realizację zakładanego budżetu.

**** Nabył/a umiejętności w zakresie planowania oraz prowadzenia rozliczeń finansowych w ramach podstawowych aktywności zespołów (np. drużyny, zastępu itp.). Zdobył/a podstawową wiedzę o swoich kompetencjach jako przyszłego pracownika lub przedsiębiorcy. Skutecznie nauczył/a się przekazywać innym wiedzę o podstawowych pojęciach ekonomicznych.

  1. Wykonałem/am co najmniej jedno z poniższych zadań:
    – Przeprowadziłem/am w drużynie grę ekonomiczną umożliwiającą uczestnikom poznanie pojęć: popyt, podaż, koszt, przychód, marża, zysk, wykorzystując udostępnione w ramach programów edukacyjnych materiały wychowania ekonomicznego. Odpowiedzialnie zadbałem/am o jakość materiałów, czerpiąc je ze stron instytucji finansowych, np. NBP, GPW, Związek Banków Polskich.
    – Pokierowałem/am akcją zarobkową drużyny (w formie np. zbiórki publicznej, sprzedaży towarów lub usług, loterii, crowdfundingu), która przyniosła wymierny zysk, i rozliczyłem/am ją.
  2. Zidentyfikowałem/am swoje predyspozycje zawodowe, korzystając z pomocy doradcy zawodowego lub wybranego kwestionariusza.
  3. Poznałem/am różne rodzaje ochrony i pomnażania oszczędności. Pomnożyłem/am swoje środki i przedstawiłem/am osiągnięte efekty wraz z wnioskami podczas zbiórki dla zastępu/drużyny/rodziców. Podczas prezentacji efektów tego działania wykorzystałem/am narzędzie analizy portfelowej.
  4. Przygotowałem/am własne CV oraz napisałem/am list motywacyjny do wybranej oferty pracy.
  5. Poznałem/am różnicę pomiędzy pensją brutto a netto. Wyliczyłem/am z kwoty pensji brutto wszystkie składowe zarówno po stronie pracownika, jak i pracodawcy: kwotę netto, podatek, ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie emerytalne, ubezpieczenie chorobowe, ubezpieczenie rentowe, ubezpieczenie wypadkowe, PPK itp. Potrafię wyjaśnić, na co są przeznaczone poszczególne składowe pensji brutto.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium