Centralna Składnica Harcerska 4 Żywioły

Sprawność harcerska Przyrodnik/Przyrodniczka - Nowy SIM

Wysyłka w: 1-5 dni
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 2,70 zł

Cena regularna:

2.70
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Sprawność harcerska Przyrodnik/Przyrodniczka

 Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.

Szczegóły:

  • obwódki:
    • niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
    • zielona – sprawność dwugwiazdkowa
    • czerwona – sprawność trzygwiazdkowa
    • czarna - sprawność czterogwiazdkowa
  • wysokiej jakości haft
  • kontrastowe kolory nici
  • średnica: 3 cm
  • podkład umożliwiający naprasowanie
  • haftowane w naszej składnicy.

Jak nosić?

Na prawym rękawie koszuli mundurowej.

Wymagania i zadania:

* Rozpoznaje najpopularniejsze rośliny i zwierzęta leśne. Opiekuje się roślinami domowymi.

  1. Rozpoznałem/am podstawowe jadalne rośliny leśne (np. borówka, poziomka, malina, jeżyna, orzechy laskowe).
  2. Rozpoznałem/am zwierzęta dziko żyjące w Polsce: sarny, jelenie, dziki, łosie, żubry, bobry, wilki. Co najmniej dwa z nich widziałem na własne oczy.
  3. Podczas spaceru po lesie lub innym terenie zielonym rozpoznałem/am po sylwetkach, korze i liściach 8 rodzajów drzew (np. dąb, brzozę, klon, leszczynę, wierzbę, topolę, lipę, sosnę, świerk, jodłę, modrzew).
  4. Przez przynajmniej 2 miesiące hodowałem/am własną roślinę, obserwując jej wzrost.

** Rozpoznaje rośliny, zwierzęta i grzyby leśne. Obserwuje dziką przyrodę w sposób bezpieczny dla siebie i natury. Hoduje rośliny domowe.

  1. Rozpoznałem/am przynajmniej 5 roślin i grzybów niebezpiecznych lub trujących (np. konwalia majowa, barszcz sosnowskiego, wawrzynek wilczełyko, pokrzyk, wilcza jagoda, trzmielina). Opowiedziałem/am innym jak postępować i pomóc komuś w przypadku spożycia/kontaktu z nimi.
  2. Rozpoznałem/am żmiję, odróżniając ją od innych polskich węży oraz jaszczurek beznogich (padalców).
  3. Wykonałem/am jedno z poniższych zadań:
    – Przesadziłem/am 5 roślin doniczkowych.
    – Wyhodowałem/am roślinę z nasiona.
    – Założyłem/am ogród dla owadów zapylających.
    – Zasadziłem/am 5 drzew.
  4. Zbudowałem/am oraz zainstalowałem/am bezpieczną oraz odpowiednich wymiarów budkę lęgową lub karmnik, lub poidełko dla ptaków bądź innych zwierząt lub hotel dla owadów.

*** Rozpoznaje rośliny i zwierzęta występujące w jego/jej regionie. Organizuje wycieczki przyrodnicze w sposób bezpieczny dla uczestników i natury.

  1. Rozpoznałem/am i opowiedziałem innym osobom o życiu co najmniej 10 występujących w moim otoczeniu roślin i zwierząt:
    – przynajmniej 2 gatunki drzew lub krzewów,
    – przynajmniej 1 ptaka, 1 płaza, 1 owada, 1 pajęczaka, 1 skorupiaka i 1 mięczaka.
  2. Spędziłem/am dzień na łonie natury, dokonując obserwacji przyrodniczych samodzielnie (ewentualnie pod opieką osoby dorosłej) i dokumentując ten fakt w dowolnej formie. Swoimi wrażeniami podzieliłem/am się z resztą zastępu.
  3. Wyjaśniłem/am harcerzom z zastępu rolę martwego drewna w lesie. Nauczyłem/am ich, co z tego wynika i jakiego drewna należy używać na ogniska.
  4. Zorganizowałem/am co najmniej jedną wycieczkę zastępu do jednego z miejsc chroniących przyrodę (obszar Natura 2000, park krajobrazowy, rezerwat, park narodowy). Zaprezentowałem/am walory przyrodnicze wybranego miejsca.

**** Rozpoznaje rośliny i zwierzęta występujące w Polsce. Bierze czynny udział w inicjatywach mających na celu ochronę przyrody.

  1. Skompletowałem/am biblioteczkę (książki, artykuły, foldery, adresy stron internetowych) o tematyce ekologicznej. Przeprowadziłem/am zbiórkę na temat znaczenia przyrody dla zdrowia człowieka oraz potrzeby jej ochrony przed zagrożeniami cywilizacyjnymi.
  2. Poznałem/em kilka gatunków roślin i zwierząt zagrożonych wyginięciem w Polsce. Wziąłem/wzięłam udział w akcji na rzecz ochrony gatunków rodzimych (np. akcje reintrodukcji, akcje ochrony płazów migrujących na wiosnę, wyznaczania/monitorowania stref ochronnych, akcji liczenia raków).
  3. Nauczyłem/am się reagować na typowe działania szkodliwe dla środowiska naturalnego (np. wypalanie traw, wyrzucanie odpadów do lasu, zabieranie dzikich zwierząt, rozpalanie ognia w miejscach zabronionych, niszczenie środowiska, wycinka drzew dziuplastych). Wykazałem/am się przynajmniej raz czynną postawą w obliczu szkodliwych zachowań.
  4. Zapoznałem/am się z celami i działaniami kilku organizacji ekologicznych. Przez co najmniej pół roku współpracowałem/am z jedną z nich.

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium