Sprawność harcerska Szyper Motorowodny - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Szyper Motorowodny
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- czarna - sprawność czterogwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Potrafi uruchomić silnik, trzymać kurs i zmieniać biegi na silniku.
- Prawidłowo uruchomiłem/am mały silnik zaburtowy.
- Byłem/am załogantem na łodzi motorowodnej.
- Poznałem/am budowę łodzi motorowodnej.
- Trzymałem/am kurs i zmieniałem/am biegi.
** Potrafi prowadzić jacht motorowy i wykonać podstawowe manewry.
- Prowadziłem/am jacht motorowy, gdy na akwenie znajdowały się też inne jednostki.
- Wykonałem/am manewry: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, alarm „człowiek za burtą”, kotwiczenia.
- Poznałem/am prawo drogi, szczególnie dotyczące jachtów motorowych. Stosowałem/am zasady podczas pływania.
- Poznałem/am niebezpieczeństwa, które mogą pojawić się na łódce oraz zapobiegałem/am im.
*** Potrafi prowadzić jacht motorowy w trudniejszych warunkach. Wie, jak przeprowadzić akcję ratunkową przy pomocy jachtu motorowego.
- Poznałem/am prawo panujące na wodach śródlądowych - oznaczenie szlaków żeglownych, podstawy locji, sygnały dźwiękowe. Wskazałem/am kilka znaków i boi oraz opowiedziałem/am, co one oznaczają.
- Brałem/am udział w akcji ratunkowej z wykorzystaniem łodzi motorowodnej.
- W trudnych warunkach pogodowych wykonałem/am manewry: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, alarm „człowiek za burtą”, kotwiczenia, holowania.
- Kierowałem/am załogą jachtu motorowego, wydawałem/am komendy i egzekwowałem/am ich wykonanie we właściwym momencie.
**** Manewruje większymi jachtami motorowymi. Ma doświadczenie w rejsach.
- Pełniłem/am funkcję osoby odpowiedzialnej za maszynownię i instalacje jachtowe w czasie rejsu morskiego lub śródlądowego.
- Manewrowałem/am jachtem motorowym o długości większej niż 8 metrów, wykonałem/am manewry podejścia i odejścia od kei, cyrkulacji, człowiek za burtą.
- Sterowałem/am jachtem wyposażonym w napęd motorowy za pomocą kierownicy lub koła sterowego.
- Odbyłem/am dwa rejsy po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 200 godzin żeglugi.
Zaloguj się i dodaj opinię