Sprawność harcerska Zootechnik/Zootechniczka - Nowy SIM
Opis
Sprawność harcerska Zootechnik/Zootechniczka
Sprawność to zdobyta i udowodniona działaniem umiejętność, którą harcerka lub harcerz potrafi posłużyć się w razie potrzeby. Sprawność dla harcerzy ZHP do przyszycia na mundurze.
Szczegóły:
- obwódki:
- niebieska - sprawność jednogwiazdkowa
- zielona - sprawność dwugwiazdkowa
- czerwona - sprawność trzygwiazdkowa
- wysokiej jakości haft
- kontrastowe kolory nici
- średnica: 3 cm
- podkład umożliwiający naprasowanie
- haftowane w naszej składnicy.
Jak nosić?
Na prawym rękawie koszuli mundurowej.
Wymagania i zadania:
* Rozróżnia pojęcia chów i hodowla, przekazuje innym, jak je prawidłowo definiować. Dzieli się 196 swoją wiedzą na temat ras i typów użytkowych, a także budowy konia. Wymienia składowe oceny wartości użytkowej. Wskazuje na koniach zadane maści i odmiany.
- Rozróżniałem/am pojęcia chów i hodowla, przedstawiłem/am za pomocą wizualizacji (np. mapy myśli), jak prawidłowo definiować te pojęcia.
- Poznałem/am typy użytkowe i rasy koni. Opowiedziałem/am zastępowi o typach użytkowych koni, wymieniłem/am kilka ras koni, które należą do danych grup. Poznałem/am podział koni na gorącokrwiste, zimnokrwiste i prymitywne, podałem/am przykładowe rasy koni należące do konkretnego rodzaju.
- Wskazałem/am na koniu poszczególne elementy jego budowy, wymieniłem/am główne wady budowy u koni.
- Uczestniczyłem/am w pokazie hodowlanym koni.
- Wskazałem/am na koniach u siebie w stajni zadane maści i odmiany.
** Dzieli się wiedzą z zakresu: rozrodu koni, eksterieru, prób dzielności. Opisuje etapy rozwoju konia, zwraca uwagę na jego stan psychiczny i fizyczny. Ocenia budowę koni. Na przykładach wymienia rasy koni ze względu na typ koni.
- Opowiedziałem/am zastępowi/drużynie o okresie trwania ciąży u konia, terminie przeprowadzania stanówki i odsadzaniu źrebiąt.
- Zaprezentowałem/am w dowolny sposób charakterystyczne cechy przedstawicieli koni hodowlanych w Polsce podzielonych na konie zimnokrwiste, gorącokrwiste, półkrwi oraz prymitywne.
- Poznałem/am, na jakiej podstawie ocenia się eksterier u koni, oceniłem/am budowę min. 3 koni, wskazując prawidłowości i wady postawy.
- Uczestniczyłem/am w próbie dzielności koni i wiem, na czym polega ocena wartości hodowlanej.
- Opisałem/am poszczególne etapy rozwoju konia od źrebaka do konia w podeszłym wieku, zwracałem/am uwagę na stan psychiczny i fizyczny. Odróżniłem/am na pastwisku, czy koń jest młody czy w podeszłym wieku.
*** Korzysta z Ksiąg Stadnych. Wskazuje i zapobiega złym nawykom i narowom. Poznał, czym jest imbred. Ocenia wiek konia po zębach. Dzieli się wiedzą na temat przyznawania klas ogierom rozpłodowym.
- Prawidłowo korzystałem/am z Ksiąg Stadnych, wyszukałem/am konkretnego konia po ustalonych wcześniej założeniach. Wykonałem/am teoretyczny rodowód konia do 3 pokoleń wstecz.
- Rozpoznałem/am narowy i złe nawyki u koni. Potrafiłem/am je wskazać oraz im zapobiegać.
- Korzystałem/am ze strony bazakoni.pl , stworzyłem/am na niej przykładowy rodowód, zwracając szczególną uwagę na imbred. Wytłumaczyłem/am, co to jest imbred, czemu tak ważne jest jego obliczanie i kontrola w hodowli.
- Prawidłowo oceniałem/am wiek trzech różnych (wiekowo) koni na podstawie obecności rejestrów i kształtu powierzchni trącej siekaczy w szczęce górnej i żuchwie.
- Poznałem/am zasady przyznawania klas ogierom rozpłodowym, przygotowałem/am na ten temat zajęcia dla zastępu.
Zaloguj się i dodaj opinię